0 Nákupný zoznam 0 Košík
HORNBACH Bratislava - Ružinov Otváracia doba
Galvaniho 9
821 04 Bratislava - Ružinov

servis-bratislavaruzinov@hornbach.com
+421 248 709 - 000
po - pi: 7:00 - 21:00 hod.
so - ne: 8:00 - 21:00 hod.
1. 5. 2024 zatvorené
8. 5. 2024 zatvorené
Túto informáciu ste si vytlačili dňa 24. 4. 2024 o 15:38. Upozorňujeme, že ceny na svetových trhoch a krátkodobé reakcie môžu ceny kedykoľvek zmeniť a tak sa môžu líšiť od cien vo Vašom výtlačku. Ďakujeme za pochopenie.
Poradenstvo

Ako si zariadiť domácu kanceláriu

Ako si zariadiť domácu kanceláriu

Je na čase sa od kuchynského stola presunúť do plnohodnotnej domácej kancelárie. Home office si môžete začať užívať vo chvíli, keď bude mať všetko správne miesto a budete môcť kvalitne a zdravo sedieť.

Najlepšie miesto pre domácu kanceláriu

Prvá otázka, ktorú si pri zariaďovaní domácej kancelárie pravdepodobne kladiete, znie: Kam ju umiestniť? Pokiaľ patríte medzi šťastlivcov, máte v byte voľnú izbu, podkrovie alebo miestnosť v pivnici, kde si môžete zriadiť pracovňu.

Pokiaľ nemáte v byte veľa miesta, budete musieť byť pri zariaďovaní domácej kancelárie trochu kreatívni.

Najdôležitejšie na domácej kancelárii je to, aby ste mohli nerušene a v pokoji pracovať. Vhodný je pokojný kút v obývacej izbe alebo jedálni. Pokiaľ máte k dispozícii chodbu s denným svetlom, môže mať zmysel sa do nej presťahovať. Spálňu by ste mali používať ako pracovisko iba vtedy, pokiaľ to naozaj nejde inak.

Poobzerajte sa po výklenkoch alebo schodiskách, ktoré vás môžu tiež trochu izolovať a umožnia vám sústrediť sa na prácu pri home office.

Ako si zariadiť domácu kanceláriu

Ergonómia pracovného miesta

Akonáhle nájdete správne miesto pre domácu kanceláriu, je čas ju zariadiť. Rovnako ako v kancelárii by ste mali dbať na to, aby vaša domáca kancelária bola čo najergonomickejšia.

Pokiaľ trávite pri počítači osem a viac hodín denne, je to dôležité nielen pre vaše zdravie, t.j. pre váš chrbát a krk, ale aj pre zvýšenie vašej produktivity. Pre ergonomické pracovisko by mali byť stôl a stoličky optimálne prispôsobené vašim potrebám.

To znamená:

  • Lakte by sa mali voľne opierať o pracovnú dosku v pravom uhle.
  • Obrazovka by mala byť od vás vzdialená aspoň na dĺžku ramena a horný okraj obrazovky by mal byť približne na šírku ruky pod úrovňou očí.
  • Klávesnica a myš by nemali byť ďalej ako 15 cm od okraja stola.
  • Pracovné listy by mali byť medzi obrazovkou a klávesnicou, nie medzi klávesnicou a vami.
  • Nohy by mali pri sedení zvierať pravý uhol a chodidlá by mali byť na podlahe celou plochou.

Ako si zariadiť domácu kanceláriu

Stôl

Zariadenie home office začína správnym pracovným stolom, pretože na ňom sa odohráva všetko.
Optimálna veľkosť stola je 160 x 80 cm. Potom máte dostatok miesta na obrazovky, notebook, dokovaciu stanicu, klávesnicu, myš a dokumenty.

Výškovo nastaviteľný stôl je ideálny pre domáci kancelársky kútik, aby ste mohli niekoľko hodín denne stáť. Máme výškovo nastaviteľné rámy stolov pre bežné stoly a rohové stoly, takže môžete ľahko elektricky prechádzať z polohy posediačky do polohy postojačky a späť. S vhodnou doskou stola si môžete vytvoriť individuálny a ergonomický stôl pre domácu kanceláriu.

Pre ergonomickú kanceláriu je dôležitá nielen výška a veľkosť stola, ale aj jeho umiestnenie v miestnosti. Pokiaľ je to možné, umiestnite stôl na stranu od okna. Pokiaľ je obrazovka otočená k oknu, je kontrast medzi obrazovkou a svetlom vonku pre vaše oči veľmi vysoký.

Pokiaľ sedíte pri stole s oknom za chrbtom, na obrazovke sa odráža svetlo, čo veľmi unavuje oči. Aby ste na pracovné listy a pod. vrhali čo najmenej tieňov, je vhodné umiestniť stôl naľavo od okna, ak ste praváci, a napravo od okna, ak ste ľaváci.

Stôl so šírkou 160 cm sa nezmestí do každého bytu, niekedy sa musíte uspokojiť s menšou šírkou. Ak chcete prispôsobiť stôl presne svojim rozmerom a priestorovým podmienkam vo svojej domácej kancelárii, môžete vziať konštrukciu do vlastných rúk.

Kancelárska stolička

Ergonómiu domácej kancelárie zaisťuje okrem stola aj správna kancelárska stolička.
Pokiaľ pri stole sedíte len hodinu, iste vám postačí stolička do jedálne. Pokiaľ však strávite celý pracovný deň v domácej kancelárii, skončíte iba s bolesťami chrbta. Investujte preto do správnej kancelárskej stoličky.

Mala by mať kyvný mechanizmus alebo ešte lepšie synchronizovaný mechanizmus. Doprajte si tiež podrúčky na kancelárske stoličke, aby ste uľavili svojim ramenám. Pokiaľ má vaša domáca kancelária citlivú podlahu, ako sú parkety alebo laminát, mali by ste použiť ochrannú podložku, aby kolieska nepoškriabali podlahu.

Ak chcete počas práce urobiť niečo pre svoj chrbát, môžete v domácej kancelárii čas od času striedať kancelársku stoličku a cvičebnú loptu. Cvičebná lopta zaisťuje, že váš chrbát neustále kompenzuje pohyby lopty. Nenahradí však vhodnú kancelársku stoličku. Na cvičebnej lopte by ste nemali sedieť dlhšie ako 30 minút v kuse.

Oddelený pracovný priestor

Aby ste sa počas pracovného dňa dokázali sústrediť, mali by ste si v byte nájsť pokojný kút, kde si vytvoríte pracovné miesto. Domácu kanceláriu môžete tiež jednoduchými prostriedkami oddeliť od obytného priestoru.

Napríklad u políc je to veľmi jednoduché. Ak použijete otvorené police, získate aj úložný priestor pre dokumenty. Pokiaľ pracujete vo výklenku, môžete v ňom jednoducho zavesiť poličky.

Prepážku v miestnosti môžete vytvoriť pomocou rastlín, ktoré čistia vzduch a zároveň dobre vyzerajú. Ladne to môžu vyriešiť veľké izbové rastliny, alebo si možno postaviť špeciálnu kvetinovú stenu. Elegantným riešením je aj paraván. Miestnosť sa dá tiež rozdeliť priečkou zo sadrokartónu, to už je ale na väčšie prípravy a projekt suchej výstavby.

Pomôcť môže tiež vizuálne oddelenie. Stačí dať stene na pracovisku iný náter. Nemali by ste voliť príliš jasné farby, ale skôr tlmené farby. Napríklad šedé a modré tóny podporujú sústredenie, zelené tóny zmierňujú stres. Vhodnými farbami stien pre domácu kanceláriu sú aj hnedé alebo béžové odtiene.

Správne osvetlenie domácej kancelárie

Aby vám nič neuniklo a na konci dňa vás nebolela hlava, je veľmi dôležité správne osvetlenie. Samozrejme je ideálne, keď je vaše pracovné miesto pri okne, aby ste mali čo najviac denného svetla.

Nemáte po ruke okno? Potom by ste si mali zaistiť dostatočné základné osvetlenie. Na tento účel môžete použiť stropné bodové alebo závesné svietidlá s LED žiarovkami, ktoré optimálne osvetlia miestnosť. Farba svetla by mala byť aspoň 4 000 kelvinov a mala by zodpovedať dennej bielej. To vás udržuje v aktivite a podporuje sústredenie.

Aby ste mali dostatok svetla priamo pri pracovnom stole, je praktická aj stolná lampa. Ak ste ľavák, umiestnite lampu napravo, aby ste nevrhali tiene na papier a naopak. Aj tu by mala byť farba svetla LED osvetlenia v rozsahu dennej bielej.

Pokiaľ nemáte na stole dostatok miesta, použite v domácej kancelárii stojaciu lampu, ktorú môžete umiestniť vedľa stola. Či už si vyberiete akúkoľvek lampu, uistite sa, že vás neoslňuje.

Smarthome

Pri práci z domu buďte SMART

Vytvorte si pri home office tú správnu pracovnú atmosféru pomocou aplikácie SMART HOME. Pre sústredenú prácu je dôležité správne osvetlenie a správna klíma v miestnosti a s technológiou Smart Home máte oboje ľahko pod kontrolou.

Ak sa sústredíte, môžete ľahko zabudnúť rozsvietiť svetlo a na konci dňa ísť domov s bolesťou hlavy. Ak si zaobstaráte inteligentné žiarovky pre osvetlenie domácej kancelárie, môžete ich nielen zapínať, vypínať a stmievať prostredníctvom mobilného telefónu, ale môžete tiež nastaviť konkrétny čas, kedy sa majú svetlá rozsvietiť.

Okrem inteligentných žiaroviek potrebujete aj vhodnú riadiacu jednotku pre inteligentnú domácnosť, napríklad riadiacu jednotku SMART HOME by hornbach s kompatibilnými Smart LED žiarovkami, ktorú môžete používať na ovládanie osvetlenia.

Pre produktívnu prácu v domácej kancelárii musí byť správna teplota. Pokiaľ je príliš teplo alebo príliš chladno, dochádza k poruchám sústredenia. Pomocou inteligentných termostatov vykurovania, ktoré pripojíte k riadiacej jednotke, môžete ovládať teplotu v domácej kancelárii od svojho stola.

Chcete ísť ešte o krok ďalej? Potom si do domácej kancelárie nainštalujte čidlo, ktoré meria teplotu a svetlo. Týmto spôsobom môžete automatizovať osvetlenie aj vykurovanie.

Pokiaľ prepojíte Smart žiarovky, inteligentné termostaty a čidlo s riadiacou jednotkou, môžete vytvoriť pravidlá, od akého jasu sa má automaticky zapínať svetlo a od akej teploty sa má zapínať a vypínať kúrenie.

Často sa stáva, že z času na čas zabudnete vyvetrať svoju domácu kanceláriu. Podporuje však sústredenie, zabraňuje bolestiam hlavy a zaisťuje dobrú klímu v miestnosti. Pokiaľ nainštalujete inteligentný snímač kvality vzduchu a pripojíte ho k príslušnej riadiacej jednotke, budete v priebehu dňa prostredníctvom aplikácie informovaní, kedy je čas vyvetrať.

Smarthome

Udržujte okolo seba poriadok

Nenechajte sa zavaliť chaosom. Keď ste zavalení prácou, dokumenty a poznámky sa rýchlo hromadia, tak je ľahké stratiť o všetkom prehľad. Police v dosahu a malé úložné boxy na stole rýchlo udržujú poriadok.

Píšete si veľa poznámok alebo potrebujete mať po ruke množstvo dôležitých informácií? Potom sa vráťte k starej dobrej nástenke. Moderným variantom je poznámková tabuľa. Tu sa obvykle kombinujú písacie a magnetické tabule. Môžu byť tiež vybavené policou a háčikmi.

Pokiaľ vám to nestačí, zvoľte nástennú mriežku. Ponúka nielen priestor pre vaše poznámky. Môžete ju ľubovoľne rozširovať – napríklad pomocou háčikov môžete pridať policové lišty alebo zavesiť rastliny. Môžete tak mať prehľad o všetkom dôležitom a mať svoj chaos pod kontrolou. Rovnako ako magnetická tabuľa, na ktorú sa zmestí každá vaša myšlienka.

Témy, ktoré by vás mohli zaujímať

hore